Leiderschapsidentiteit ontwikkeling van lerarenopleiders tijdens innovatieprocessen (3/5)

Poster: Meedenksessie484Meity Feher ; Fontys Lerarenopleiding Sittard

Cobbenhagen - Kleine foyervr 09:00 - 10:30

In een snel veranderende maatschappij met een toenemend lerarentekort wordt innoveren in lerarenopleidingen urgenter. Dit vraagt om duurzame innovatieprocessen zoals, flexibele opleidingsmogelijkheden, inhoudelijke aanpassingen van curricula en harmonisatie van organisatieprocessen tussen verschillende sectoren en opleidingen.Lerarenopleiders spelen een sleutelrol bij het leiden van deze innovatieprocessen.Hoe lerarenopleiders zich ontwikkelen in deze leiderschapsrol is niet eerder onderzocht terwijl leiderschap wel een krachtig element voor succesvol en duurzaam innoveren is.Uit de praktijk blijkt succesvol innoveren in het onderwijs geen vanzelfsprekendheid is. Dit promotieonderzoek richt zich daarom op de ontwikkeling van leiderschapsidentiteit van lerarenopleiders tijdens deze innovatieprocessen.

Leraar & Lerarenopleiding
Flexibilisering lerarenopleiding, Leiderschapsidentiteit ontwikkeling, Lerarenopleiders, Onderwijsinnovatieprocessen