Samen onderzoek doen binnen een lerend netwerk

Alternatieve presentatievorm (60 minuten)289Chiel van der Veen; Windesheim University of Applied Science; Martine Broekhuizen; Universiteit Utrecht; Lara Engelsman; Windesheim; Karin van Look; Universiteit Utrecht; Sui Lin Goei; Windesheim University of Applied Sciences; Loes van Wessum; Windesheim

Koopmans - K 1201do 11:15 - 12:15

Lerende netwerken worden steeds vaker gebruikt als professionaliseringsstrategie. Om tot goede leerprocessen te komen is de rol van de procesbegeleider onontbeerlijk. We presenteren een onderzoek naar de interventies die procesbegeleiders hebben ingezet om twee belangrijke aspecten binnen het lerend netwerk te ontwikkelen: psychologische veiligheid en onderzoekend werken. Vervolgens ontwikkelen we met de deelnemers een model waarin we nagaan welke vergelijkbare interventies door andere actoren binnen het lerend netwerk benut kunnen worden, zodat deze elkaar versterken.

Leraar & Lerarenopleiding
onderzoekend werken, professionele ontwikkeling, psychologische veiligheid